Test - Chronologie
3rd & 7 37yd
3rd & 7 37yd
B
S
O
close
close

-





-
-
10u25 - 38.000 voet
Na een half uur vliegen bereikt de Airbus zijn kruishoogte van 38.000 voet of 12.000 meter. Dankzij de zwarte dozen zijn de gesprekken van het laatste half uur in de cockpit perfect te volgen.
Volgens het Franse gerecht verloopt de conversatie tussen de gezagvoerder Patrick S. en zijn 28-jarige copiloot Andreas Lubitz de eerste twintig minuten normaal en hoffelijk. -
-
-
-
10u30 - Luchtverkeersleiding krijgt geen reactie
Ook de luchtverkeersleiding van Marseille vraagt de copiloot verschillende keren om te antwoorden, maar de man reageert niet. De luchtverkeersleiding vraagt andere vliegtuigen in de buurt om contact te proberen leggen. Niemand krijgt respons. -
10u35 - 1000 meter per minuut
De Airbus daalt ongeveer 1000 meter per minuut. De luchtverkeersleiding krijgt nog steeds geen enkele reactie van de Andreas Lubitz. Op de opnames van de zwarte dozen is enkel zijn ademhaling is te horen.
Tijdens de laatste minuten van de vlucht zegt de copiloot geen woord meer. Volgens de luchtvaartmaatschappij waren er geen incidenten die aantoonden dat de man psychologische problemen had. -
10u38 - Gevechtsvliegtuig vliegt naast Airbus
Vlak voor de crash vliegt nog een gevechtsvliegtuig van de Franse luchtmacht nog naast de Airbus. Het toestel was opgestegen vanop een basis in Orange omdat er geen communicatie meer mogelijk was met het passagiersvliegtuig.
Het Franse leger heeft voor dit soort situaties constant toestellen paraat staan. Ook bij ons leger is dat het geval. De procedure heet Quick Reaction Alert en werd in 2001 ingevoerd na de aanslagen op de WTC-torens. -
-